utk pantang yg 44 hari tu;
- xleh minum ais
- bleh mkn sayur sawi ngn kailan je, ulam2 pun kena tgk pokok ape
- better mkn daun mengkudu rebus sbb bleh panaskan badan
- mandi air panas
- jgn angkat benda2 berat & xleh aktif sgt
- xleh mkn ikan berduri, better ikan haruan tp leh je mkn ikan selar, ikan parang, ikan siakap, means ikan yg besar2 & mahal2 je (tp kena tgk gak jenis ikan tu)
- ayam ngn daging bleh mkn
- lum bleh mkn sambal2 lg tp kalo masakan yg ada lada hitam xpe
- kena byk baring & rehat sbb kalo dok lama2 leh sakit pinggang, jln pun xleh lama2 nnt lenguh kaki
- jgn mkn benda2 sejuk
- xleh main air lama2
- disarankn pakai stokin slalu utk elak angin masuk tapak kaki
- dlm 2 mggu ni x digalakkn pakai seluar takut nnt aktif bergerak plak
- seafood lg xbleh takut gatai2
- sebarang telur xleh mkn takut nnt menanah dlm prut; telur ayam, telur itik, telur puyuh ngak buleh dong

