Followers

Ads-to-click

Monday, July 20, 2009

Engagement Day

Alhamdulillah.. selamat sudah kenduri hari tu.. skrg plak bergelar tunangan org.. aiseh.. dah xleh flirt2 lg aa.. ekeke..

nk citer la cket2 psl kenduri hari tu.. huhuh.
aku smpai melaka sentral pkul 5.45am dr Kulim.. smpai2 kat sana terus masuk surau sambung tdo.. yela.. dah mak aku soh tggu smpai bdk2 g sekolah baru nk amik.. huhuh.. lgpun nk terus g pasar besar melaka.. so layan je la..

dlm pkul 7.45am baru mak aku, mak itam ngn pak itam smpai.. ramai2 la pakat g pasar besar beli lauk utk kenduri esok harinye.. nk dijdkan cerita, dgn muka mengantuk, perut sakit, kena plak bwk beg letop ke sana ke mari.. takut kena rompak le.. byk gak brg basah yg mak aku beli.. aku follow je la sambil usha ape2 yg patut.. ekeke..

dah siap membeli belah, kami pun blk.. smpai umah je aku x terus rehat.. pas turunkan brg2, aku terus g pekan nk beli brg2 dapur yg kurang.. dah abis beli brg2 yg mak aku nk, aku carik lak brg aku.. hehe.. cuba teka ape dia? haha.. mcm nk tergelak je.. ni housemate soh carik la ni.. maskara.. wakaka.. puas pusing kat pekan merlimau, aku nmpk kedai Felisa Kosmetik.. igt nk tanya je, pastu terus akak tu tarik masuk kedai dia.. siap promote mcm2.. mak aku plak dah tgk2 aku.. hehe.. faham2 je la.. last2 ckp ngn akak tu, "saya nk maskara je, ada jual tak?".. terus akak tu bg maskara yg satu2nye ada kat kedai tu.. huhuh.. jenama MAC plak.. aku bknnye tau sgt pakai alat2 mekap ni.. bedal je laa..

smpai umah, aku terus siapkan brg hantaran.. sib baik 5 brg je.. ada plak sepupu 2 org yg nk tlg.. alhamdulillah.. terkial2 la kami bertiga.. pas siap wat hantaran.. aku kemas2 bilik plak.. pastu kemas2 ruang tamu.. dgn letih, tanpa mandi, tanpa mkn, aku wat tatau je mengemas smpai siap.. dlm pkul 7pm baru siap kemas.. tp x sapu lg la sbb ramai tetamu tlg2 masak.. org kat dapur aku x hirau dah.. aku siapkan keje aku je..
dariku utk si dia
dari si dia utk ku.. hehehe

so pas mandi n makan tu dlm pkul 9mlm, aku packing goodies utk tetamu nnt.. bungkus bunga telur lg.. huhuh.. smpai aku puas hati la..
goodies utk tetamu..

siap tu, bila tetamu dah blk, baru lengang rumah.. tu pun dah pkul 11.30pm.. aku tlg mak aku plak kemas2 brg2 kat dapur.. dlm pkul 12am aku start menyapu rumah.. mop lantai lg.. pastu bentang tikar.. kuarkan pinggan mangkuk.. dlm pkul 2.30am baru siap.. time tu adik aku dr jb smpai.. siap kena berjemput lg sbb tket bas dah abis.. smpai2 je dia kata nk tgk baju n matching x ngn tudung.. aku try mekap jgk.. tu jam dah pkul 3.30 baru siap.. adik aku kata mekap x sesuai plak.. ahh.. malas nk pk, aku cuci2 muka, pastu terus tdo.. pkul 4am baru la leh lelapkan mata..

dlm 2 jam aku tdo, pkul 6am dah terjaga.. bgn2 tu terus tlg mak aku masak.. cuci muka dulu la.. adik aku goreng ayam, aku tlg mak tumis asam pedas.. huhuh.. tlg2 je.. dlm pkul 7.45am baru mak sedara smpai.. so aku kena bersiap2 la utk diri sendiri.. huhuh..
hidangan kenduri..

ketak ketik ketak ketik.. aku siap pakai baju, tudung mekap sume dlm pkul 9.30am.. jemputan pkul 10am tp pihak lelaki smpai pkul 9.40am.. so, cpt2 adik aku panggil tok sidang.. tok sidang tu mcm ketua kampung la (utk sape2 yg xtau.. ekeke).. sbb bpak saudara aku xdpt cuti, so wakilnye tok sidang la..
sempat lg peace sorg2.. hehe

prong prang preng menyembang, aku dok diam2 je la kat bilik.. malu beb.. tp x nerbes.. apsal ek? ekeke.. papepun, okla tu.. pas abis sembang, diorg soh aku kuar bilik.. rupa2nye nk sarung cincin kat luar.. aduss.. malu sungguh.. ramai yg tgk.. aku kan pemalu banget.. ekeke.. so dgn gaya gadis ayu, aku kuar bilik.. dok kat tgh2 ruang tamu.. malu beb.. pastu bakal mak mertuaku sarungkan cincin.. siap cium pipi ngn dahi lak tu.. huhuh.. sib baik bakal mak mertuaku lap bekas lipstik.. ekeke..
merlip2 tak..?? hehe..

nk cium pun kena control.. haha..

selesai sume upacara, time utk mkn.. aku pun lari ke bilik dah ke dapur utk amik gambar.. hehe..
tamat sudah ceritera aku serba sedikit utk hari tu.. simple but nice.. huhuh..

so, ni ada gambar cket utk tatapan kawan2.. enjoy the show.. hehe..

not available..

bunda + bakal bunda.. hehe

me + nani + bunda..

dayah + me + epol..

mekap sendiri.. huhuh

team selangor la plak.. kuning + merah..

p/s : x cantik jgn komplen aa.. ekeke..

10 comments:

eLy said...

testing.. nape org lain xleh post ek.. heran jgk.. erm..

curigelap said...

heh..sejak bila pulak peminat selangor nieh.. i'm die hard kedah fans

eLy said...

dah tu nape x pakai baju hijau kuning..

LeeNaz said...

congrate kak ely...makin melebor senyuman kak ely...cute2...cepat2 kawen...jgn byk romen2..wakakaka...sorila..ter18SX lak :p

neway congrate both of you..

eLy said...

hehe.. sib baik xde pembaca di bawah umur.. nnt naz ke sue plak.. ekeke.. neway, mekaseh naz.. ;)

AiFA Cho-CHang said...

congrats2.. aher nye! baca entry ni pon penat, apatah lagi org yg membuat keje2 tue kan.. huhu.. penat nye nak wat keje tunang!

AiFA Cho-CHang said...

setelah bersusah payah, akhirnya boleyh komen da...

eLy said...

betul la epa.. hari tu xbleh pun tatau la nape.. ekeke.. mekaseh2.. hehehe

curigelap said...

lagi penat kalu driving 2 minggu berturut2 dari utara ke melaka.. huhuh

eLy said...

tak penat pun.. wakaka..